Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ ρίχτηκαν στη μάχη των πανελλαδικών εξετάσεων με το μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας. Οι υποψήφιοι κλήθηκαν αρχικά να πυκνώσουν ένα απόσπασμα, πλούσιο σε νοήματα, από το βιβλίο του Norberto Bobbio «Το μέλλον της δημοκρατίας».
Ακολούθως οι δραστηριότητες που αφορούσαν το Β ερώτημα ήταν πολλές, απαιτούσαν καλή γνώση του συντακτικού, πλήρης κατανόηση των μηνυμάτων του κειμένου και γνώση των τρόπων και μέσων πειθούς σύμφωνα με τις νεότερες επισημάνσεις (ειδικά στο Β2β η επίκληση στην αυθεντία είναι μέσο ενίσχυσης της αξιοπιστίας του πομπού). Η άσκηση συνωνύμων ήταν αναμενόμενη, όπως και η εύρεση συνυποδηλωτικής χρήσης της γλώσσας, με την προσθήκη βέβαια της σημασίας των μεταφορικών φράσεων. Εξίσου βατή ήταν και η μετατροπή από ενεργητική σε παθητική σύνταξη καθώς και η αιτιολόγηση της χρήσης της παρένθεσης (ως επεξήγηση/απόδοσης του όρου της αδελφότητας).
Αναγκαία ήταν επίσης η γνώση των χαρακτηριστικών του δοκιμιακού λόγου για να αναδείξουν οι υποψήφιοι τα σημεία με τη χρήση υποτακτικού λόγου (σύνδεση κύριων και δευτερευουσών προτάσεων) και τα σημεία όπου εντοπίζεται προφορικότητα και διάθεση επικοινωνίας με τον αναγνώστη (πχ χρήση ερωτημάτων σε α πληθ.).