ΘΕΜΑ Α
Υπήρξε μια συνέχεια στην αλλαγή του ύφους του πρώτου θέματος ,η οποία εμφανίζεται σταδιακά τα τελευταία χρόνια, δίνοντας λίγες μονάδες στην απόδειξη, ελάχιστες στα Σ–Λ (χωρίς αιτιολόγηση)ενώ έμφαση δίνεται σε ορισμούς, διατύπωση θεωρήματος και αντιπαραδείγματα.
- Προβλημάτισε το γεγονός ότι δεν υπήρχε ατόφιος ο ορισμός της αντίστροφης συνάρτησης στο βιβλίο ( Α1 β ii ) με αποτέλεσμα να μπερδευτούν οι μαθητές στο τι ακριβώς να γράψουν.
- Καταρρίφθηκε ο μύθος « Ό,τι έχει πέσει την προηγούμενη χρονιά δεν θα πέσει την επόμενη» αφού ο ορισμός της πραγματικής συνάρτησης ( Α1 α ) έπεσε πέρσι στις επαναληπτικές.
- Το Α4β δεν ήταν ένα κλασικό αντιπαράδειγμα, με αποτέλεσμα, ενώ είναι εύκολο σαν θέμα, να απαιτεί κριτική ικανότητα και ωριμότητα από τον μαθητή για να δώσει ένα δικό του αντιπαράδειγμα.
- Τέλος, το Α5 ήθελε κριτική ικανότητα, αφού απαιτούσε να έχει κατανοήσει ο μαθητής τη σύνδεση του ορισμένου ολοκληρώματος με το εμβαδό.
Γενικά, ωραίο Θέμα Α αλλά σίγουρα δεν βοηθούσε τον μέτρια διαβασμένο μαθητή.
ΘΕΜΑ Β
Και εδώ είχαμε μια αλλαγή από τα τετριμμένα καθώς δεν υπήρξε μελέτη συνάρτησης με το συνήθη τρόπο που αυτή ζητείται τα τελευταία χρόνια ( μονοτονία –κυρτότητα –ακρότατα –σημεία καμπής –ασύμπτωτες – χάραξη).
- Στο Β1 είχαμε εύρεση παραμέτρου μέσω της ασύμπτωτης
- Βolzano στο Β2
- Το Β3 ήταν το μόνο ¨φυσιολογικό θέμα¨
- Στο Β4, παρότι η κατακόρυφη ασύμπτωτη είναι εύκολο ερώτημα, η χάραξη της « πρόχειρης» γραφικής παράστασης δεν συνάδει με την απαιτούμενη μαθηματική αυστηρότητα . Εκτός του ότι χρειάζεται καλή γνώση Άλγεβρας από Β Λυκείου, το τι σημαίνει «πρόχειρη» για τον κάθε μαθητή είναι μια άλλη συζήτηση!
Άρα, και το Θέμα Β είναι βατό για μαθητές καλά προετοιμασμένους αλλά πάλι δεν δίνει εύκολα τις μονάδες που χρειάζεται ο μέτρια διαβασμένος μαθητής για να φτάσει στην βάση.
ΘΕΜΑ Γ
Ένα κλασικό Γ Θέμα Πανελλαδικών, ίσως λίγο πιο εύκολο από το αναμενόμενο.
- Γ1 –Γ2 – Γ3 i αναμενόμενα ερωτήματα χωρίς ιδιαίτερα τρικ.
- Γ3 ii έξυπνο ερώτημα για τους δυνατούς μαθητές
- Γ4 ρυθμός μεταβολής με ό,τι συνεπάγεται αυτό στην ψυχολογία των μαθητών, αφού, παρότι ήταν σχετικά εύκολο σαν ερώτημα, το άκουσμα και μόνο του ¨ρυθμού μεταβολής¨ αυξάνει το βαθμό δυσκολίας επίλυσης στους μαθητές.
ΘΕΜΑ Δ
Ένα ωραίο θέμα Δ για καλά διαβασμένους μαθητές. Καλύπτει μεγάλο μέρος της ύλης και έχει τις απαιτούμενες δύσκολες σκέψεις για Δ θέμα (όπως το Δ4), όπως και τη δυνατότητα να αντιμετωπίσεις με διαφορετικό τρόπο τα ερωτήματα (Δ3)