Τα θέματα των Μαθηματικών του ΓΕΛ καλύπτουν όλη την εξεταζόμενη ύλη (μας έλειψε το Θ.Μ.Τ )και ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας στο επίπεδο των ασκήσεων.
Αναλυτικότερα:
Το θέμα Α της θεωρίας, είναι βατό για όλους τους υποψήφιους αφού όλες οι απαντήσεις υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο και δεν απαιτείται κάποια ιδιαίτερη κριτική σκέψη. Δεν υπήρχαν πονηρά Σ-Λ ενώ εντύπωση μας κάνει ότι δεν είχαμε φέτος πρόταση Α- Ψ με αντιπαράδειγμα ( γενικά θύμιζε το Α θέμα παλιές εποχές από το 2016 και πίσω)
Ένα σημείο που αξίζει την προσοχή μας είναι ότι 16/25 μονάδες ήταν από το 1ο Κεφάλαιο
Το θέμα Β σχετίζεται με βασικά βήματα μελέτης συνάρτησης (χωρίς όμως την χάραξη της γραφικής παράστασης !), δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις, με μικρή εξαίρεση το ερώτημα Β4 όπου θα χρειαστεί περισσότερη προσοχή (το ερώτημα αυτό το έχουμε συναντήσει και παλαιότερα σε Γ θέμα). Τέλος υπήρχε και μια μικρή πονηριά στο Β1 με την εύρεση της συνάρτησης ( εννοείται όμως για τους μαθητές που δυσκολεύονται παραδοσιακά στα μαθηματικά και στοχεύουν για το Α και Β θέμα).
Το θέμα Γ μπορεί να θεωρηθεί βατό, συγκρινόμενο με τρίτα θέματα παλαιότερων ετών αφού δεν υπάρχουν κάποιες πολύ ‘’δύσκολες’’ μονάδες και μπορεί να αντιμετωπιστεί επιτυχώς από καλά καταρτισμένους υποψήφιους. Στο Γ2 και στο Γ3 έκαναν την εμφάνιση τους θέματα που αφορούσαν γνώσεις της Β Λυκείου ( τριγωνομετρία ) και της Α Λυκείου ( ρίζες και πρόσημο τριωνύμου με παράμετρο)
Το θέμα Δ είναι το μοναδικό θέμα με αυξημένη δυσκολία και το οποίο δίνει τη δυνατότητα να ξεχωρίσουν οι πραγματικά καλά καταρτισμένοι υποψήφιοι. Το Δ1 απλό Bolzano , το Δ2 ωραίο θέμα βασισμένο στην εύρεση προσήμου συνάρτησης από προφανή ρίζα και μονοτονία , το Δ3 απαιτητικό στο επίπεδο των πράξεων με έμφαση στις πράξεις και ιδιότητες λογαριθμικής και εκθετικής συνάρτησης ( και πάλι γνώσεις Β Λυκείου) και το Δ4 το οποίο όπου απαιτούσε μια πιο καθολική και προχωρημένη μαθηματική σκέψη για το επίπεδο των υποψηφίων.
Φέγγος Βασίλης & Γεωργίου Νίκος