Τα θέματα της Χημείας είχαν μεγάλη έκταση και αυξημένη δυσκολία σε σχέση με τα περσινά. Η ατυχής σύνδεση Χημείας με Βιομηχανική Χημεία οδήγησε σε ασάφειες. Για να κατανοήσει ένας μαθητής την εκφώνηση (κυρίως στο θέμα Δ) έπρεπε να καταναλώσει αρκετό χρόνο, γεγονός που οδήγησε τους περισσότερους μαθητές στο να μην καταφέρουν να ολοκληρώσουν το διαγώνισμα στην προβλεπόμενη ώρα. Θα έπρεπε να έχει γίνει προσεκτικότερη διατύπωση των θεμάτων με περισσότερες διευκρινήσεις. Το ερώτημα Α1 θεωρείται εκτός ύλης και τα θέματα απείχαν κατά πολύ από τον τρόπο διδασκαλίας της Χημείας στη Γ΄ Λυκείου. Ακόμα και οι πολύ καλά προετοιμασμένοι μαθητές είναι πιθανό ότι δεν θα γράψουν βαθμό ανάλογο της προετοιμασίας και της αξίας τους.
Αποδεικνύεται για ακόμη μία φορά φέτος ότι η Χημεία θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με τον απαιτούμενο σεβασμό από τους μαθητές ήδη από τις προηγούμενες τάξεις του Λυκείου, όπως τα υπόλοιπα “δύσκολα” μαθήματα κατεύθυνσης. Ομοίως και η Επιτροπή των θεμάτων θα όφειλε να επιδείξει μεγαλύτερο σεβασμό και παιδαγωγική αντίληψη προς το σύνολο των μαθητών και των εκπαιδευτικών τους.
Παπαδάκη Μαρία