Τα θέματα κρίνονται μεν φυσιολογικά όμως ελαφρώς αυξημένης δυσκολίας σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Τα ζητούμενα ήταν περισσότερα, συγκριτικά με το σύνηθες μέγεθος άλλων ετών και τα ερωτήματα που σχετίζονται με απόδοση της θεωρίας ήταν επίσης περισσότερα σε σχέση με άλλες εξετάσεις, ενώ τέλος και το θέμα Γ είχε εμφανώς μεγαλύτερες απαιτήσεις σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.
ΘΕΜΑ Α
Αλλαγή στο ύφος και στην συνηθισμένη μορφή Α θέματος στο Α2, Α4 και Α5γ καθώς απαιτούσαν υπολογισμούς. Γενικά όμως
δεν υπήρχε καμία ασάφεια στη διατύπωση. Read More
Απαντήσεις στο Αδίδακτο κείμενο:
Γ1. Eγώ βέβαια είμαι απλός άνθρωπος, ξέρω όμως ότι καταρχάς καλύτερα να μάθει κανείς το σωστό με βάση την ίδια τη φύση του, και κατά δεύτερο λόγο να διδαχθεί από όσους γνωρίζουν αληθινά κάτι σωστό και όχι από όσους κατέχουν την τέχνη της εξαπάτησης. Ίσως ως προς τα λόγια δεν μιλώ όπως οι σοφιστές· γιατί δεν επιδιώκω αυτό.
Γ2. Ο Ξενοφών αμφισβητεί τη βασική θέση των σοφιστών πως διδάσκουν την αρετή στους νέους και τους καθοδηγούν σ’ αυτήν, και τους κατηγορεί για το ακριβώς αντίθετο (« Θαυμάζω δὲ τῶν σοφιστῶν καλουμένων ὅτι φασὶ μὲν ἐπ’ ἀρετὴν ἄγειν οἱ πολλοὶ τοὺς νέους, ἄγουσι δ’ ἐπὶ τοὐναντίον»). Read More
ΘΕΜΑ Α
Υπήρξε μια συνέχεια στην αλλαγή του ύφους του πρώτου θέματος ,η οποία εμφανίζεται σταδιακά τα τελευταία χρόνια, δίνοντας λίγες μονάδες στην απόδειξη, ελάχιστες στα Σ–Λ (χωρίς αιτιολόγηση)ενώ έμφαση δίνεται σε ορισμούς, διατύπωση θεωρήματος και αντιπαραδείγματα.
- Προβλημάτισε το γεγονός ότι δεν υπήρχε ατόφιος ο ορισμός της αντίστροφης συνάρτησης στο βιβλίο ( Α1 β ii ) με αποτέλεσμα να μπερδευτούν οι μαθητές στο τι ακριβώς να γράψουν.
- Καταρρίφθηκε ο μύθος « Ό,τι έχει πέσει την προηγούμενη χρονιά δεν θα πέσει την επόμενη» αφού ο ορισμός της πραγματικής συνάρτησης ( Α1 α ) έπεσε πέρσι στις επαναληπτικές. Read More
Αναρτήθηκε και πάλι στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας, με διορθώσεις, η Εξεταστέα Ύλη της Γ’ Λυκείου της περιόδου 2019-20 στην οποία συμπεριλαμβάνεται η εξεταστέα ύλη των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων των Πανελλαδικών του 2020.
Δείτε την Εξεταστέα Ύλη για τις διάφορες κατηγορίες μαθημάτων
Οι μαθητές που επιθυμούν να έχουν πρόσβαση σε ΤΕΠ (Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης) ή ΠΡΑΣΙΝΑ ΤΜΗΜΑΤΑ, χωρίς πανελλαδικές, θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους τα εξής:
1. Θα έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε κάποιο τμήμα που θα χαρακτηριστεί ως ΤΕΠ μόνο εφόσον Read More